Parma în așteptarea sărbătorilor
Nu, nu am ajuns acasă la Moș Crăciun și nici nu am așteptat o lună ca să surprind câteva cadre spectaculoase doar ca să fac reclamă unui oraș care în urmă cu câteva zile a intrat în patrimoniul UNESCO pentru meritele sale în domeniul gastronomiei. Am încercat să văd care a fost aportul primăriei din Parma și cât s-au implicat business-urile mici și foarte mici în crearea atmosferei de sărbători. Încă de la început o să vă spun că în urmă cu trei ani primăria de aici ajunsese în pragul colapsului financiar iar în momentul de față se află într-o perioadă de recuperare a deficitului, deci nu vorbim despre un oraș care își permite să cheltuie foarte mult pentru ornamente.
În piața centrală a fost organizat un mic târg de Crăciun, unde au fost amplasate 10 căsuțe la care se vând produse tradiționale din zonă. Bradul a fost donat, ca în fiecare an, de primăria unui oraș de munte, a fost transportat și instalat gratis de către o firmă de transport locală, în timp ce iluminatul este furnizat, tot gratis, de către regia de electricitate. Ornamentele din brad au fost puse la dispoziție de către o altă societate privată. Toată manifestarea are alți doi mari sponsori, o bancă și asociația comercianților.
Orașul este împodobit cu luminițe în special pe străduțele comerciale din zona centrală, culorile predominante de anul acesta fiind albul strălucitor și albastrul. Primăria a pus la dispoziție ghirlandele din partea de sus, în timp ce ornamentele din fața magazinelor au fost închiriate sau cumpărate de către proprietarii acestora.
O contribuție importantă la crearea unei atmosfere unice o au vitrinele magazinelor, împodobite cu un bun gust desăvârșit, indiferent de faptul că în interior sunt vândute produse alimentare, diamante sau articole de îmbrăcăminte. Poate că, dincolo de luminițe, e vorba de mult mai mult: tradiție, eleganță, respectul pentru clienți și mândria de a avea o zonă frumoasă.
Multumim!!!! Arată minunat; pare ornamentat cu mult bun-gust.
Mi-e dor de Italia 😉
Mulțumim mult! Anul acesta arată într-adevăr foarte bine și sunt organizate multe evenimente care aduc lumea în centrul orașului.
Probabil ca se fac aceste investitii si din partea intreprinderilor, pentru ca vad ca fiecare magazin are cate ceva semnificativ acestei perioade, este decorat foarte frumos si oamenii se plimba cu drag. Strazile, fiind si destul de inguste, sunt foarte populate si luminate. Si in Bucuresti sunt foarte frumoase prin anumite locuri are orasului.
Așa este, proprietarii magazinelor din centru au investit în cumpărarea sau închirierea luminițelor și în decorarea vitrinelor. Ei consideră că, dacă o stradă este frumoasă, lumea iese la cumpărături și toți au de câștigat.
Mai mult, am observat că și oamenii simpli, fără interese economice, și-au împodobit casele și balcoanele pentru a crea o atmosferă de sărbători.